Egentligen tjuvstartade jag redan i torsdags. Men det är måndag så vi kör en fresh omstart.
"Ska vi köra en fika idag? Jag tycker vi gört"
Jag räknar med att han inte svarar, för jag ska fika med Joakim om ett par timmar.
måndag 12 maj 2008
söndag 11 maj 2008
Har man inget att göra får man hitta sig nått att göra
Imorgon startar jag projekt "Att få till en fika med Peter Martini". Varje dag kommer denne att erhålla ett sms som på nått sätt ställer frågan om vi ska fika. Dessa kommer upphöra först när han ger upp och ger med sig.
Anledningen till detta projekt är att Peter är den enda jag känner i Mjölby. Vi har grova problem att synka våra social kurvor och sömnvanor. Antingen smsar han och jag glömmer svara eller så smsar jag och han svarar inte. Nu gör jag det till en sport.
Peter och jag gick för övrigt i låg, mellan och högstadiet tillsammans. Han frågade chans på mig på lågstadiet men det är inget vi pratar om, då blir han obekväm. Vi pratar inte heller om när han lurade mig att en gubbe jagade honom från skolan till vårt fritis och hur mina föräldrar ringde polisen för jag inte längre vågade gå den vägen. Sånna stunder flackar han lite med blicken och skrattar nervöst. Istället pratar vi om säkra kort som filmer, böcker och töntiga gamla klasskamrater.
Han är go.
Anledningen till detta projekt är att Peter är den enda jag känner i Mjölby. Vi har grova problem att synka våra social kurvor och sömnvanor. Antingen smsar han och jag glömmer svara eller så smsar jag och han svarar inte. Nu gör jag det till en sport.
Peter och jag gick för övrigt i låg, mellan och högstadiet tillsammans. Han frågade chans på mig på lågstadiet men det är inget vi pratar om, då blir han obekväm. Vi pratar inte heller om när han lurade mig att en gubbe jagade honom från skolan till vårt fritis och hur mina föräldrar ringde polisen för jag inte längre vågade gå den vägen. Sånna stunder flackar han lite med blicken och skrattar nervöst. Istället pratar vi om säkra kort som filmer, böcker och töntiga gamla klasskamrater.
Han är go.
lördag 10 maj 2008
Det är mycket nu.
Idag har det hänt mycket kära blogg.
1. Jag skickade ett sms till GravidLinas som enligt utsago nästan fick henne att föda.
2. När jag pandajoggade cyklade en jätte, jätte, jätte mörk man förbi mig. Han sa "cute girl" när han svisha förbi. Jag vill få ur mig ett "welcome to Mjölby" för vi har bara haft EN riktigt mörk man i stan innan, o nu har de alltså blivit tu. Men jag blev för tagen av stunden.
3. Jag rökte vattenpipa, sög för kung o fosterland och nicokickade mig nästan av stolen.
4. Jag har smsat med stockholm för att hålla mig uppdaterad på senaste skvallret.
5. Grannen frågade om jag ville komma in och ta ett glas rödvin. Jag svarar ja! Litet steg för mänskligheter stort steg för Patricia. Som att det i sig inte var stort nog konverserade jag helt naturligt med alla som var där. Asså det var vuxna där. Hurra jag är inte längre socialt handikappad.
6. Jag har skrivit en krönika om min tandläkare. Jag betar av ställe för ställe. Jag fick sluta gå till gymmet nu kommer jag inte kunna gå till tandläkaren. Snart är jag bannlyst från alla ställen i hela Mjölet.
Nu ska jag nog sova.
1. Jag skickade ett sms till GravidLinas som enligt utsago nästan fick henne att föda.
2. När jag pandajoggade cyklade en jätte, jätte, jätte mörk man förbi mig. Han sa "cute girl" när han svisha förbi. Jag vill få ur mig ett "welcome to Mjölby" för vi har bara haft EN riktigt mörk man i stan innan, o nu har de alltså blivit tu. Men jag blev för tagen av stunden.
3. Jag rökte vattenpipa, sög för kung o fosterland och nicokickade mig nästan av stolen.
4. Jag har smsat med stockholm för att hålla mig uppdaterad på senaste skvallret.
5. Grannen frågade om jag ville komma in och ta ett glas rödvin. Jag svarar ja! Litet steg för mänskligheter stort steg för Patricia. Som att det i sig inte var stort nog konverserade jag helt naturligt med alla som var där. Asså det var vuxna där. Hurra jag är inte längre socialt handikappad.
6. Jag har skrivit en krönika om min tandläkare. Jag betar av ställe för ställe. Jag fick sluta gå till gymmet nu kommer jag inte kunna gå till tandläkaren. Snart är jag bannlyst från alla ställen i hela Mjölet.
Nu ska jag nog sova.
Träningsråd part 1.
Imorgon, sjuksköterska
På måndag, lärare
Det är viktigt att du variera din träning.
torsdag 8 maj 2008
Jag känner dig allt för väl
När jag ska be GravidLina om råd börjar jag alltid med att säga "du, jag behöver råd om en sak. Men innan jag berättar det så vill jag att du ger mig ett råd som INTE är basert på din tristess" Missar jag den meningen är det kört, då ger hon mig råd vars konsekvens ger henne mest spänning.
Livsfarlig.
Livsfarlig.
onsdag 7 maj 2008
Till ormarna stationerade i knektahagen,
Snälla, ligg inte på stigen den närmaste timmen. Ni skrämmer skiten ut mig.
Tack på förhand
Patricia
Tack på förhand
Patricia
tisdag 6 maj 2008
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
