lördag 19 juli 2008

Mina vänner på Mariatorget

Jag kan inte låta bli fontänen vid Marietorget. Den kallar på mig likt näcken på fyllan och jag har inte en chans att stå emot. Jag hoppar ner, klättrar upp på djuren och omfamnar dom som riktigt goda vänner. Jag har ju aldrig vart mycket för det här med riktiga djur, men dessa, ja de har nått.


Sista doppet i fontänen resulterade i en ögoninflamation och halsfluss. Men jag tror jag kan ha blivit härdad av allt kiss, runk o kräks sen sist.

Finlandsfärja, Ja jävlar i mig


fredag 18 juli 2008

Fredagsnatt

Sassa sa angående sin arabiska far nyss "Min pappa skulle älska ditt footwork"

så klart till holiday rap!

onsdag 16 juli 2008

jobba jobba jobba

Idag har jag jobbat 11 timmar. Det går jag går och skryter om och hoppas att folk ska bli imponerade.

tisdag 15 juli 2008

Upplösningar på jobbet.

1. Finnarna på jobbet vill inte kännas vid att de säger maximutta, men jag vet vad jag hört. Han jag ställde frågan till var inte alls road. Han sa att det kanske var muttimaxi de sa o att det betyder nått med varför. Sure.... Sen frågade jag försynt om det var okej att jag kalla han Maximutta istället.

2. De jag trodde pratade konstigt språk, pratar franska de med. Jag tog bara förgivet att de pratade ett lustigt språk för de var så himla mörka. Jag är ju inte direkt känd för att vara open minded, tänka utanför boxen, inte vara fördomsfull. Passade även på att upplysa dem om att de går runt o låter så himla snuskiga när de prata franska.

Jag tycker det är viktigt att göra bra intryck direkt från start. Man vill ju inte hamna på fel fot med nån bara så där.

Åh...

Idag skrev en kund att han önskade mig all olycka i världen.

I fredags skrek en annan på mig i telefon i fem minuter.

Förra veckan lade 4 pers på telefon i mitt öra.

Det får mig att vilja låsa in mig i lägenheten. Jag är rädd för att gå ut med tanke på den förbannelse som nu vilar över mig, känner mig värdelös som följd av alla telefondissningar...

...mohahahah eller inte.

Bring it on

lördag 5 juli 2008

Maximutta

Nu har jag typ etablerat mig i Stockholm och försummningen av bloggen slutar exakt nu.

På mitt jobb pratas det många olika språk. De jag lyckats utkristallisera so far är svenska, franska, finska och norska. Sen är det en hel del oidentifierade språk också. Stället är lite som ett mänskligt zoo skulle man kunna säga. Med skillnaden att man inte kan köpa popcorn eller kolla på delfiner.

Jag jobbar mycket med finnarna. Som ni vet är finska det värsta språket jag vet. Eftersom jag inte kan fly får jag snällt lyssna på det vidriga språket i kanske hela världen. Jag försöker stänga av men höra ordet maximutta gång på gång. De säger det i varje samtal de ringer. Jag antar att det betyder stort kön för det känns lite väl otrevligt att säga till kunderna.

Jag tror jag ska fråga imorgon.