onsdag 13 maj 2009

vilket leder tankarna till...

att jag var med i en slogantävling som liten. Jag vet inte vad jag skrev men jag lyckades vinna nått slags tröstpris. Ett my little ponny-luktsuddgummi som var så litet att det knappt var sebart damp ner med posten en dag. Doften var fabulös. Jag sniffade på det konstant i ett dygn tills det nästan fastna i näsan. Efter det hade jag en väldig respekt för my little ponnys.

Min nya slogan:

ALLT KRUT PÅ EN MINUT
Det sammanfattar min personlighet så fantastiskt

Löve Mjöby

Nuttes status på facebook är bäst.

"2001 försöker Vattenhålet lansera pizza med färska grönsaker vilket inte funkar för Mjölby borna." "2004 lanserades Taco pizzan" "2030 lanseras Sushin men restaurangen går tyvärr i konkurs efter 4 månader eftersom det inte serveras Kebabsås där" "2085 öppnar första Meze restaurangen i Stickans/Golden Records gamla lokaler i Galleri Ettan." "2099 reses ett monument över Birgittas Värdshus"

tisdag 12 maj 2009

...

Typ NU gör de det.

måndag 11 maj 2009

Ta inte de rosa, jag gillar dem så mycket

Imorgon ska några snubbar inspektera mina fönster när jag är på jobbet. Kristian säger att de bombis kommer gå runt i mina trosor. Obehagligt. Pouria har gett mig rådet att lägga ett hårstrå över mina underkläderna så att jag ska kunna se om de varit där o nallat.

Töjer de ut mina trosor blir jag vansinnig.

söndag 10 maj 2009

Tung baksmälla

I morse vaknade jag med en elakartad huvudvärk. Men det i sig är inget i jämförelse med den ångest jag fick när jag upptäckte att jag har tatuerat mig. KBK står det nu inristat på mina knogar. "Kör Bara Kör". Fan vad onödigt.





Men jag kör.

lördag 9 maj 2009

så där ja

Kan hon sluta spela Fallen Angel med Alpaville, kanske nån granne tänker.





Svaret är nej.