Igår hade vi nån sorts kick off med jobbet, men kick off var det väl egentligen inte för det har man väl när man ska starta nått nytt projekt? A, men då var det mer ett strategimöte på landet då. Bla bla bla. Vad jag vill komma fram till är att vi åkte taxi hem med en utvecklingsstörd. Jag visste inte ens att de fick ha körkort, men det är ju fint förutom att jag trodde vi skulle dö eftersom han kollade på allt utan vägen. Han började relationen med oss enligt följande:
Taxin: Du luktar båt.
Chefen: okej....
Taxin: Du luktar gammal båt.
Chefen: Jaha...okej....
Sen blev han helt hysterisk när vi närmade oss en polisbil o ropade polisen, polisen, POLISEN! POLISEN! POLISEN! Jag var bombis på att han var efterlyst. Men sen blev han lugn och fin igen.
Taxi: Jag vill återgå till det vi pratade om förut:
Chefen: Jaha
Taxi: Du luktar båt.
Chefen: okej.
Taxi: som champange lite. Du vet jag är en champangekännare.
Jag trigga han till att snacka hela vägen hem. Guh vad jag älskar lustiga typer.
O på tal om det tryckte grannen precis in en oöppnad chipspåse genom brevlådan så jag antar att the feelings are mutual.
fredag 12 juni 2009
tisdag 9 juni 2009
Dagens duvor....
Idag gick jag förbi en duva som satt och käka på en spya mitt på dagen. Jävligt ovärdigt.
-ska du verkligen stoppa i dig det där? Det ser ju inte ut som nån vidare middag, sa jag och skaka på huvudet.
Men han lade ingen notis och fortsatte bara hetsäta spyan som den värste av de värsta bulimiker.
-ska du verkligen stoppa i dig det där? Det ser ju inte ut som nån vidare middag, sa jag och skaka på huvudet.
Men han lade ingen notis och fortsatte bara hetsäta spyan som den värste av de värsta bulimiker.
torsdag 14 maj 2009
Tjoho som jag längtat
Vad passar bäst till Tacos? Vitt vin eller rött vin?
Vad har man på sig när man äter Tacos? Brunt likt köttfärsen eller grönt som gurkan?
I morgon annordnas den årliga Tacofesten.
Kan sluta precis hur som helst.
Vad har man på sig när man äter Tacos? Brunt likt köttfärsen eller grönt som gurkan?
I morgon annordnas den årliga Tacofesten.
Kan sluta precis hur som helst.
onsdag 13 maj 2009
vilket leder tankarna till...
att jag var med i en slogantävling som liten. Jag vet inte vad jag skrev men jag lyckades vinna nått slags tröstpris. Ett my little ponny-luktsuddgummi som var så litet att det knappt var sebart damp ner med posten en dag. Doften var fabulös. Jag sniffade på det konstant i ett dygn tills det nästan fastna i näsan. Efter det hade jag en väldig respekt för my little ponnys.
Löve Mjöby
Nuttes status på facebook är bäst.
"2001 försöker Vattenhålet lansera pizza med färska grönsaker vilket inte funkar för Mjölby borna." "2004 lanserades Taco pizzan" "2030 lanseras Sushin men restaurangen går tyvärr i konkurs efter 4 månader eftersom det inte serveras Kebabsås där" "2085 öppnar första Meze restaurangen i Stickans/Golden Records gamla lokaler i Galleri Ettan." "2099 reses ett monument över Birgittas Värdshus"
"2001 försöker Vattenhålet lansera pizza med färska grönsaker vilket inte funkar för Mjölby borna." "2004 lanserades Taco pizzan" "2030 lanseras Sushin men restaurangen går tyvärr i konkurs efter 4 månader eftersom det inte serveras Kebabsås där" "2085 öppnar första Meze restaurangen i Stickans/Golden Records gamla lokaler i Galleri Ettan." "2099 reses ett monument över Birgittas Värdshus"
tisdag 12 maj 2009
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
