Jag har städat ut 2008. Det har tagit mig 7 timmar.
Inte för att 2008 var ett dåligt år. Tvärt om var det ganska bra. Bra är bra, men jag vill ha ett fantastiskt. 2009 ge mig.
onsdag 31 december 2008
lördag 27 december 2008
onsdag 24 december 2008
Goh juhl
Vid en första anblick inga konstigheter. Skulle kunna vara vilket julbord som helst. Med undantag för en liten, liten detalj.


tisdag 23 december 2008
Goa Goa Pappa
Jag: Jag vill ha ostkaka till efterrätt imorgon..
Pappa: nää, inte ostkaka...
Jag: Jo men jag gillar det.
Pappa: men det har man inte till julbordet..
Jag: jo det har man visst. (ljuger)Det hade vi hos Karin (pappas syster) förra året.
15 minuter Senare
Pappa: Vi måste köpa pizzasallad också.
Jag: Va???!!
Pappa: Ja det är så gott.
Jag: Men det har man inte till julbordet.
Pappa: jo men jag gillar det.
Jag: Vadå på riktigt? När ska vi äta det?
Pappa: På julbordet ikväll och imorgon
Jag: okej....
(Jag får hoppa ut ur bilen och in till pizzerian)
Jag: Shit det var asbilligt, två burkar 10 kronor. Nästa år kanske vi bara skulle ha pizzasallad på julbordet.
Ostkaka vs Pizzasallad. Jag vet inte men, ostkaka måste väl ändå vara mer vanligt?
Pappa: nää, inte ostkaka...
Jag: Jo men jag gillar det.
Pappa: men det har man inte till julbordet..
Jag: jo det har man visst. (ljuger)Det hade vi hos Karin (pappas syster) förra året.
15 minuter Senare
Pappa: Vi måste köpa pizzasallad också.
Jag: Va???!!
Pappa: Ja det är så gott.
Jag: Men det har man inte till julbordet.
Pappa: jo men jag gillar det.
Jag: Vadå på riktigt? När ska vi äta det?
Pappa: På julbordet ikväll och imorgon
Jag: okej....
(Jag får hoppa ut ur bilen och in till pizzerian)
Jag: Shit det var asbilligt, två burkar 10 kronor. Nästa år kanske vi bara skulle ha pizzasallad på julbordet.
Ostkaka vs Pizzasallad. Jag vet inte men, ostkaka måste väl ändå vara mer vanligt?
måndag 22 december 2008
Home sweet home
Alltså jag sitter på tåget nu o surfar i cybern, känns så jävla snajdigt. Först kolla jag på nån julfilm med hon Reese Witherspoon som är största fjanten någonsin. Men i alla fall, nu lyssnar jag på mina nya favvojullåt, Under The Christmas Tree-Albert Hammond på repeat. Den går typ
Don't (don't)
Forget (forget)
The love (the love)
Under the Christmas tree
Tonight (tonight)
Put love (put love)
Under the tree
Everybody around the world
Wherever you may be
Don't (don't)
Forget (forget)
The love (the love)
Under the Christmas tree
Så himla go. Nu rullar vi in i Norpan, någon är uppe på tågtaket, kanske sätter upp en girlang vad vet jag. Hoppas han hann ner för nu kör vi.
Jag längtar hem så jag dör lite nu.
Don't (don't)
Forget (forget)
The love (the love)
Under the Christmas tree
Tonight (tonight)
Put love (put love)
Under the tree
Everybody around the world
Wherever you may be
Don't (don't)
Forget (forget)
The love (the love)
Under the Christmas tree
Så himla go. Nu rullar vi in i Norpan, någon är uppe på tågtaket, kanske sätter upp en girlang vad vet jag. Hoppas han hann ner för nu kör vi.
Jag längtar hem så jag dör lite nu.
söndag 21 december 2008
Nu kom den, julstämningen
Årets tomte
Igår var Tomten på Debaser. Kunde vart vem som helst, men påminde ruskigt mycket om krullcarro, Carro som för övrigt var ute och handlade tidningen när spektaklet skedde. Typiskt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


