onsdag 14 maj 2008

P.jo testar

Grattis alla dvärgar. Siba har fått in hörlurar för småväxta. Eller pysslingar, lilleputtar, pygméer, tomtar och nissar som words synonymordbok lite finkänsligare uttrycker det. Jag vet att de existerar eftersom jag nyss inhandlade ett par. Trots att jag svävar i gränslandet med mina 1.60 funkar de inte. De är anpassade till personer med en maxhöjd på 6 äpplen. För att kunna ha öronsnäckorna i öronen och samtidigt ha spelaren i handen måste jag hålla armen i en ytterst olämplig vinkel. Att ha min Mp3 i jackfickan är något jag kommer drömma våta drömmar om framöver.

Varje gång jag försöker vara ekonomisk blir det en jävla backfire. Låt inte de 69 kronor billiga lurarna lura dig. Vem kollar seriöst längden på sladden innan de köper hörlurar. Det hade räckt att det stått dvärganpassade så hade jag hajat. Men nej nu kommer jag se ut som ett cp när jag går runt, och dessutom tappa känseln i armen efter 10 minuter. Bra jobbat Siba.

Betyg: 1 av 10 tuttar

Bild. www.siba.se

Vad försöker han säga?

Mattias: har du zoom på din kamera?
Jag: japp, vadårå
Mattias: är det helt utzoomat på de här bilderna?
Jag: Jepp, ser jag tokig ut?
Mattias:det kallas vidvinkel, man får stor näsa när man går nära med vidvinkel
Jag: men jag har la inte stor näsa, den ser ut så
Mattias: men hela bilden blir en näsa pga vidvinkeln
Jag: hahaha tjaskigt, den är sån.
Mattias: ansiktet får konstig form
Jag: jag föddes så!
Mattias: det är för att du har utzoomat
Jag:haha, men acceptera jag ser ut så.

Jag tror inte han tycker jag är het....

tisdag 13 maj 2008

Bulan är för på, jag har tappat intresset.

Jag vet att det säkert är många som undrar, och för er kan jag berätta att ja, bulan är kvar. Han lever o frodas och mår efter omständigheterna bra. Ibland på kvällarna när jag lagt mig brukar jag massera han i tron om att han kanske ska ge med sig, minska, ta sitt pick o pack o dra. Men inte, han sitter där han sitter.

Idag har bulan vart med mig i 3 månader och 5 dagar. Grattis.

Projektet abrupt avslutat.

Gissa vem jag har fikat med idag?

A. Pappa
B. Peter Martini
C. GravidLina

måndag 12 maj 2008

Projektet dag 1.

Egentligen tjuvstartade jag redan i torsdags. Men det är måndag så vi kör en fresh omstart.

"Ska vi köra en fika idag? Jag tycker vi gört"

Jag räknar med att han inte svarar, för jag ska fika med Joakim om ett par timmar.

söndag 11 maj 2008

Har man inget att göra får man hitta sig nått att göra

Imorgon startar jag projekt "Att få till en fika med Peter Martini". Varje dag kommer denne att erhålla ett sms som på nått sätt ställer frågan om vi ska fika. Dessa kommer upphöra först när han ger upp och ger med sig.

Anledningen till detta projekt är att Peter är den enda jag känner i Mjölby. Vi har grova problem att synka våra social kurvor och sömnvanor. Antingen smsar han och jag glömmer svara eller så smsar jag och han svarar inte. Nu gör jag det till en sport.

Peter och jag gick för övrigt i låg, mellan och högstadiet tillsammans. Han frågade chans på mig på lågstadiet men det är inget vi pratar om, då blir han obekväm. Vi pratar inte heller om när han lurade mig att en gubbe jagade honom från skolan till vårt fritis och hur mina föräldrar ringde polisen för jag inte längre vågade gå den vägen. Sånna stunder flackar han lite med blicken och skrattar nervöst. Istället pratar vi om säkra kort som filmer, böcker och töntiga gamla klasskamrater.

Han är go.

lördag 10 maj 2008

Det är mycket nu.

Idag har det hänt mycket kära blogg.

1. Jag skickade ett sms till GravidLinas som enligt utsago nästan fick henne att föda.

2. När jag pandajoggade cyklade en jätte, jätte, jätte mörk man förbi mig. Han sa "cute girl" när han svisha förbi. Jag vill få ur mig ett "welcome to Mjölby" för vi har bara haft EN riktigt mörk man i stan innan, o nu har de alltså blivit tu. Men jag blev för tagen av stunden.

3. Jag rökte vattenpipa, sög för kung o fosterland och nicokickade mig nästan av stolen.

4. Jag har smsat med stockholm för att hålla mig uppdaterad på senaste skvallret.

5. Grannen frågade om jag ville komma in och ta ett glas rödvin. Jag svarar ja! Litet steg för mänskligheter stort steg för Patricia. Som att det i sig inte var stort nog konverserade jag helt naturligt med alla som var där. Asså det var vuxna där. Hurra jag är inte längre socialt handikappad.

6. Jag har skrivit en krönika om min tandläkare. Jag betar av ställe för ställe. Jag fick sluta gå till gymmet nu kommer jag inte kunna gå till tandläkaren. Snart är jag bannlyst från alla ställen i hela Mjölet.

Nu ska jag nog sova.