onsdag 6 maj 2009

Dagens spänning

Sassa är supersjuk idag, nån slags influensan, man vet inte riktigt, men inget funkar som det ska på henne.

Det betyder inte på nått sätt att hon förtjänar att dö av svält och därför var jag över med en pizza som jag placerade utanför hennes dörr. Sassa ville göra rätt för sig och försökte trycka ut pengar genom brevinkastet.

-Du det går inte att få ut dem.....jag öppnar dörren nu....
Sakta öppnades dörren och framför mig uppenbarade sig influensan i egen hög person.
-Nä fyyyyy, sa jag och ryggade tillbaka.

Sen sträckte hon ut den lilla taniga armen med de knögliga 20lapparna.
Jag tog emot dem med de nagelspetsar jag inte har.

- Ska du inte ha en kram, sa hon och kom hotfullt mot mig
-nej för i helvete, sa jag och var utanför porten innan hela meningen var sagd.


Där har ni en liten historia om hur den ruggiga influensan nästan fick klorna i mig.

tisdag 5 maj 2009

...

Carro kom på't.

Han twittrar ju på dörren.

smart

Åh

"Jag är och dushar. Öppnar dörren exakt klockan 9"

Så står det på lappen som grannens satt upp på sin dörr.

Är det en inbjudan?

lördag 18 april 2009

Jahopp

Arbetskamrat: Varje gång du tar på dig själv dör en liten kanín.
Jag: haha vad menar du?
Arbetskamrat: Ja det kan du fundera på under helgen.

Konstigt.

torsdag 2 april 2009

Jag skulle tillexempel kunna ställa upp som dvärg.

Idag gick jag med i facebookgruppen "Mer kung för din krona". Fantastisk grupp. Jag markerar det bästa partiet för slappisar.

"Våren 2010 stundar kungabröllop i Sverige. Victoria får sin Daniel, Daniel får sin Victoria. Tro, hopp och kärlek - allt är fulländat. Lycka!

Men. Skall det vara kungabröllop, så skall det vara kungabröllop. Inga fler gråa julaftonskostymer, inga fler plumpa journalister i reklamt-shirts, inga fler anonyma limousiner och absolut ingen Robert Wells på scen som pausunderhållning.

Vi vill ha ett riktigt kungabröllop, och vi är redo att betala för det.Vi vill ha kortege med häst och vagn, och borgare och adel längst fram i kyrkan. Vi vill ha bakelser till folket, gycklare på gatan, benådade livstidsfångar och narrar med bjällror i mössan. Vi vill ha dvärgar som slåss med träsvärd, trollkarlar som dyker upp och försvinner, riddare till häst och utländska bröllopsföljen med pager, tjänare och hålldamer med exotiskt utseende. Vi vill ha fest i dagarna tre.

Men mest av allt vill vi en riktig kung. En kung som inte ser ut som en Volvochef, utan som en redig kung. Med krona, mantel, äpple och spira och förtroendeingivande uppsyn.

Kort sagt; vi vill ha valuta för pengarna - vi vill ha mer kung för vår krona!"

onsdag 1 april 2009

Fy

Orden jag inte ens vill ta i min mun

välja

vänta

vardag