söndag 1 februari 2009

Hura för de underliga

Grannen bredvid är deprimerad, han sa det när vi möttes i trappuppgången i fredags.
Jag: Hej, hej. Hur är det med dig?
Han: Nej det är inte bra, jag är deprimerad.
Jag: Jaha, fy vad trist. Själv ska jag ut o springa, då brukar man bli lite piggare.
Han: Om vad heter det skulle plinga på en dag och fråga om jag fick bjuda på en drink, skulle det gå för sig?
Jag: Ja, det skulle gå alldeles utmärkt det.
Han: Ja, jamen då så.


Idag mött jag honom o hans kompis på väg ut.
Han: Men Patricia ska du ut o löpa terräng idag igen (nej, jag har insinuerat något sådant)
Jag: japp
Han (till kompisen): Jag ska bjuda damen på en drink en dag.
Kompisen: Okej
Han ( till kompisen hysteriskt): men säg en dag, skynda, skynda säg en dag, tisdag? tisdag?
Kompisen (till honom): Men du är ju så foglig!
Han: jajaja, okej
(han stänger dörren)

Okej.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahah jag ääälskar honom. fogliga killlen