onsdag 4 februari 2009

Bästa grannarna i stan.

Pling Plong

Jag: Hej.
Han: Ja, hej. Jag heter X och jag bor ovanför dig. Jag håller på en del med gardiner och sånt och jag har sett flera gånger att dina gardiner inte riktigt hänger rätt när jag gått förbi så jag tänke att du kanske ville ha hjälp med att sätta upp dem. Jag har en stege och kan ordna det åt dig om du vill.

Goa goa grannar. Det var dessutom han som sa "du ska inte va så foglig" till min andre granne Jo rå man är la populär i huset.

tisdag 3 februari 2009

Först mjölka korna, sen kärna smöret

Jag vet inte vad som krävs för att titulera sig som renlevnadsmänniska/naturmänniska/äventyrare, men jag måste väl ändå ha legat i gränslandet idag?

Upp i ottan, satte på mig vit särk och åt frulle i ett kritvitt rum. Kändes som vi satt i typ guds väntrum. ( gud kom aldrig, rätt synd faktist).

Jag blev i alla fall superfokuserad hela dagen. Halleluja för placeboeffekt och hokus pokus. Passade på att ta en vitaminshoot på lunchen bara för att toppa skiten.

Efter jobbet mötte jag upp med Bungis, Rikard och Korro för att åka skridskor runt, runt i cirklar. Jag såg inte alls så graciös ut som jag fantiserat om. Man skulle nog kunna säga att jag svärtat ner ordet graciös för all framtid. Bungis ville inte göra Dirt Dancing-hoppet med mig. "men vad fan då" sa jag då.

måndag 2 februari 2009

Ljus ljus ljus

Nu har jag jobbat i över 11 timmar (ja jag måste säga det varje gång, ja jag känner mig frän). Imorgon ska jag och Kristian från jobbet gå hit. Han och jag är alltid tröttast på bygget så vi tänkte give it a go.

Guh vad pigga vi ska bli. Vi kommer vara helt överspända hela dagen, skutta in på jobbet med ögon stora som dasslock, skratta frenetiskt. Jag kommer förmodligen aldrig mer behöva sova och blir mer produktiv än den produktivaste Japanen. Så kommer typ Volvos chef knalla in o ba "helllo Patricia, you are so fast. Do you want to work for us. We pay you 1 million". Jo rå!


Jobbigt att gå upp 6, men då kan det ju ändå va värt det.

söndag 1 februari 2009

miss

Till historien hör kanske att han är runt 60år, väldigt speciell och allmänt förvirrad.

Jag gillar't

Hura för de underliga

Grannen bredvid är deprimerad, han sa det när vi möttes i trappuppgången i fredags.
Jag: Hej, hej. Hur är det med dig?
Han: Nej det är inte bra, jag är deprimerad.
Jag: Jaha, fy vad trist. Själv ska jag ut o springa, då brukar man bli lite piggare.
Han: Om vad heter det skulle plinga på en dag och fråga om jag fick bjuda på en drink, skulle det gå för sig?
Jag: Ja, det skulle gå alldeles utmärkt det.
Han: Ja, jamen då så.


Idag mött jag honom o hans kompis på väg ut.
Han: Men Patricia ska du ut o löpa terräng idag igen (nej, jag har insinuerat något sådant)
Jag: japp
Han (till kompisen): Jag ska bjuda damen på en drink en dag.
Kompisen: Okej
Han ( till kompisen hysteriskt): men säg en dag, skynda, skynda säg en dag, tisdag? tisdag?
Kompisen (till honom): Men du är ju så foglig!
Han: jajaja, okej
(han stänger dörren)

Okej.

Vad har jag gjort?

1. Varit på pyjamasparty

2. Sprungit

3. Gått på Fashion week

Hispan?

Jag är lite orolig för min kompis i tunneln. Jag har inte sätt han på typ 3 månader. Jag tänker kanske att han sitter fast på nått dårhus och pratar hål i någons huvud. Det var mycket bättre när han pratade håll i mitt huvud, jag tyckte ju i alla fall det var skoj. Han kanske återkommer med krokusen. Allt kommer tillbaka med krokusen. Själv hoppas jag på min vante samt mitt förnuft.