fredag 17 oktober 2008

En ny kompis

I tunneln vid mig sitter alltid en gubbe på sin rullator. Han har alltid en öl i handen och en jävla massa kassar kring sig. För någon vecka sedan började jag morsa på han för han ser såg så go ut. Idag när jag hade köpt en kexchoklad frågade jag honom om han vill ha en bit.

"Ja tack... "

Ett andetag å så....

"jagskickadebrevtillgöranperssoninnanannalindhdogjagskrevniharblodpåhänderna,deärjuinsnjadeidetdävetdu.AnnaLindhvetdetroddejuintemördarenvarschizofremendåslogjauppdetifassjagärjuläkarefastjagblevavmedminlicensvaochjadåskjutsademigtillpsykochbodströmsvararintepåminasamtalhanärräddförmig.HAHAHAjasaitvtillbodströmattjahellrevilleräddatrehemlösaän3ministrerdåblevderäddamendåsajaagfickingenlivvaktfastdevillemördamigmenduduskahafyradåkomdeochhämtamigfrånpsyket.HAHAHAJaoAnnaBonnierskickadebrevtillhennepåförlagethonvarjukärimigi4anochsåjajagringdjagtillochmedochdåkommerjagtillbonner"

Den lustigaste och snabbast monologen jag hört i hela mitt liv. I 10 minuter stod jag och lyssnade på hur han blivit misstänkt för att va Anna Lindhs mördare och hur han vart med i debatt i tv'n med Bodström, nått om Bonniers Förlag och nått om nån minister som blev strippa. Sen tog han ett andetag och jag sa hej då. Han avslutade med "Jag berättar mer nästa gång" och jag sa " ja det måste du" Sen hörde jag han skratta när jag gick därifrån.

Inga kommentarer: