onsdag 6 maj 2009

Dagens spänning

Sassa är supersjuk idag, nån slags influensan, man vet inte riktigt, men inget funkar som det ska på henne.

Det betyder inte på nått sätt att hon förtjänar att dö av svält och därför var jag över med en pizza som jag placerade utanför hennes dörr. Sassa ville göra rätt för sig och försökte trycka ut pengar genom brevinkastet.

-Du det går inte att få ut dem.....jag öppnar dörren nu....
Sakta öppnades dörren och framför mig uppenbarade sig influensan i egen hög person.
-Nä fyyyyy, sa jag och ryggade tillbaka.

Sen sträckte hon ut den lilla taniga armen med de knögliga 20lapparna.
Jag tog emot dem med de nagelspetsar jag inte har.

- Ska du inte ha en kram, sa hon och kom hotfullt mot mig
-nej för i helvete, sa jag och var utanför porten innan hela meningen var sagd.


Där har ni en liten historia om hur den ruggiga influensan nästan fick klorna i mig.

3 kommentarer:

läppen sa...

Det kanske var svininfluensan du undslapp?

Patricia sa...

Man vet aldrig vad det kan komma för exotiska sjukdomar från denne.

gbgubbe sa...

kryptiskt.