tisdag 23 december 2008

Goa Goa Pappa

Jag: Jag vill ha ostkaka till efterrätt imorgon..
Pappa: nää, inte ostkaka...
Jag: Jo men jag gillar det.
Pappa: men det har man inte till julbordet..
Jag: jo det har man visst. (ljuger)Det hade vi hos Karin (pappas syster) förra året.

15 minuter Senare

Pappa: Vi måste köpa pizzasallad också.
Jag: Va???!!
Pappa: Ja det är så gott.
Jag: Men det har man inte till julbordet.
Pappa: jo men jag gillar det.
Jag: Vadå på riktigt? När ska vi äta det?
Pappa: På julbordet ikväll och imorgon
Jag: okej....

(Jag får hoppa ut ur bilen och in till pizzerian)

Jag: Shit det var asbilligt, två burkar 10 kronor. Nästa år kanske vi bara skulle ha pizzasallad på julbordet.


Ostkaka vs Pizzasallad. Jag vet inte men, ostkaka måste väl ändå vara mer vanligt?

2 kommentarer:

African Sunrise sa...

ostkaka känns lite minder ovanligt ja. men ändå.. :)

Patricia sa...

Mmmm jag låter han hållas. Han vill spacea upp jubordet. Ja låtern göra't