lördag 5 juli 2008

Maximutta

Nu har jag typ etablerat mig i Stockholm och försummningen av bloggen slutar exakt nu.

På mitt jobb pratas det många olika språk. De jag lyckats utkristallisera so far är svenska, franska, finska och norska. Sen är det en hel del oidentifierade språk också. Stället är lite som ett mänskligt zoo skulle man kunna säga. Med skillnaden att man inte kan köpa popcorn eller kolla på delfiner.

Jag jobbar mycket med finnarna. Som ni vet är finska det värsta språket jag vet. Eftersom jag inte kan fly får jag snällt lyssna på det vidriga språket i kanske hela världen. Jag försöker stänga av men höra ordet maximutta gång på gång. De säger det i varje samtal de ringer. Jag antar att det betyder stort kön för det känns lite väl otrevligt att säga till kunderna.

Jag tror jag ska fråga imorgon.

Inga kommentarer: