torsdag 31 juli 2008

Älskar dig jobbet 2.

På mitt jobb, tycker man att billigast är bäst, asså vad gäller allt. Nu är dealen att de vill grilla oss i lokalen. Bokstavligt talat. Jag fantsierar ihop att det egentligen inte alls handlar om snålhet utan hur de istället smider planer för en sju jävla barbeque till helgen. En fest i medeltidens tecken där det skålas i vårt blod och våra kroppar serveras som flintastek på silverfat. Min käre arbetskamrat Victor (aka uppviglaren) satte dock p för deras planer, printade ut ett antal ex av arbetsmiljölagen och delade med ett flin på läpparna ut dessa till högsta hönsen. Över 30 grader är fan inte cool att jobba i. Men asså jag gillar ju mitt jobb, de skapar vardagsspänning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså jag började anade oråd när man lät byta ut kaffet mot hawaiian tropic och Hank's special BBB-sauce.