fredag 1 augusti 2008

Ja, jag suger

Idag missade jag ett samtal från Martin. Hans telefonsvar löd;

"Hej. Vet du vad, du måste va världens roligast människan. Jag pratade med Marie igår om hur irriterade ni är på Bungan för att han är så dålig på att svara på msn och det är väldigt lustigt med tanke på att DU ALDRIG svarar i telefon. Men vem vet du kanske ringer upp nån dag. Hej".

Det här med att kasta sten i glashus har ju alltid legat mig varmt om hjärtat. Inkonsekvens är en annan god vän. Men anledningarna till varför jag är så svår att få tag i är många och bra. Här är de i inbördes rangordning.

1. Jag har ljudlöst på. Detta på grund av att;
a. Jag har glömt sätta på ljudet efter natten.
b. Jag har det av med flit för jag blir så glad när jag tittar på mobilen och ser att jag fått sms.
c. Jag jobbar.

2. Jag orkar inte prata i telefon just när det ringer.

3. Jag umgås med en vän och tycker det är otrevligt att svara.

4. Jag är stressad och tänker att jag ringer upp om 10 minuter.

Fast i 90% av fallen är det hela kategori 1. Martin köper inte 1b alls. " Men vad, du blir väl lika överaskad när det piper till" och jag svarar "men neeeej, när det piper så vet man ju att man fått sms, men om man inte hör det o sen kollar så blir man så snopeno glad"..men han köper't inte.

Inga kommentarer: