fredag 15 augusti 2008

My sweet Mjölby!

Idag åkte jag till Linas & Jimmys nyanlände baby. Det hela hade kunnat bli en mycket pinsam historia om jag inte hade kommit på att jag hade tillgodo på HM. Komma utan present hade inte vart värdigt någon stans.

Sen åkte jag ner till city i Mjölby och gick runt stan 42 gånger. Det
är ungefär så många varv man hinner på en timma. Tillslut kunde jag hela inventariet i respektive butik, påminde dem att fylla på där det var tomt, drog med fingret på hyllorna och fnös åt damet som samlades på mitt finger. En liten hjälp jag stod till tjänst med för att fördriva timman till min optikertid.

Därefter åkte jag till Brollans kids som älskar mig väldigt mycket. Vi lekte med riddarborgen. Min riddare hette Kung Artur och var helt looney, han dansade bögdans med en riddare i ett av tornen. Sen satte Jonathan på sig bamsedräkten och tvingade mig att ha pippiperuken tills jag gick hem.

Nu ska jag börja med höstens första krönika. Jag har en idé om vad jag ska skriva om..... men har ni har önskemål så shoot.

Inga kommentarer: