lördag 20 september 2008

10% rödvin som talar 90% mig

Jag överväger serriöst att bosätta mig i Mjölby. Alltså på riktig, med en bostad o hela skiten. Jag måste bara förlika mig med tanken. Det är inget man gör så där på en hanvändning.

Det tog mig 3,5 år att erkänna för mig själv att jag inte vill jobba inom musikindustrin och det hade jag velat i 6år. Mjölby har jag hatat som pesten i 26år, så att acceptera det lär ju ta sin tid. Eller asså det kommer inte ens hända. Jag kommer sitta där i stockholm o vara olycklig. Försöka göra karriär, nätverka, hänga på riche, försöka ha koll på allt man ska ha koll på och jobba som underbetald assisten på ett skivbolag. Allt jag inte vill.

Jag har blivit lovad en vän till om jag flyttar till Mjölby. Martin heter han och med en vän till betyder det att Peter inte skulle behöver ta hela ansvaret själv.

Föresten ska jag ner till klubben nu o dricka vin med Martin för jag åker inte åka ända hem till han. Vattentornet typ, nej orkar inte. Han ska dricka Brandy o jag rödvin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

va ska jag göra då??? har jag inte dig i sthlm så har jag ingen. då måste jag flytta till Linkan då? jag tänkte på hur vi ska lösa det med pantningen dom sista 3 veckorna av månaden? jag ligger på 23 kr (plus en utländsk) hittills. vad har du?

Anonym sa...

va ska jag göra då??? har jag inte dig i sthlm så har jag ingen. då måste jag flytta till Linkan då? jag tänkte på hur vi ska lösa det med pantningen dom sista 3 veckorna av månaden? jag ligger på 23 kr (plus en utländsk) hittills. vad har du?

Patricia sa...

Jag har bara 2 kronor, men jag funderar på en inflyttningsfest för att dra in mer tomburkar.