tisdag 9 september 2008

På Jobbet 3.

- Fruits here, meddelar shitftmanagern på msn och folk förvandlas till gamar. Stolar välter och folk springer. På andra sidan kontoret ser man fransmännen ta sats mot samma mål. Det har gått rykten på jobbet att shiftmanagern msnar dem först. Sånt där är viktigt. Man vill liksom inte komma fram till fruktkorgen och få en apelsinjävel. Bananerna och Nekarinerna är det som står högst i kurs, de värderas som guld. Är man inte vid korgen inom 15 sekunder är de slut. I dag lyckades jag slå klorna i den sista Nektarinen. Någon hade tryckt in sitt finger i den, men i en stund som denna känns det mindre viktigt.

Man skulle kunna säga att fruktens är höjdpunkten på jobbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill inte strö salt i såren. Men på mitt jobb får man två frukter var. Varje dag. För säkerhets skull kompletteras dem med valfri macka alla dagar och dessutom ett bakverk på fredagar. Jag kan fortsätta lite till, men jag vill inte riskera att få en bomb med posten imorgon, så jag håller övriga matmässiga löneförmåner hemliga.