onsdag 12 november 2008

Veckans medarbetare

Jag passade på att ta en liten pratstund med Johan Krantz under en av hans hektiska arbetsdagar för att höra hans reaktion på utmärkelsen.

Grattis! Hur känns det att ha blivit veckans medabetare?
Jag är hemskt tacksam. Jag har jobbat väldigt hårt. Att göra karriär eller tjäna pengar har inte vart viktigt, jag har velat jobba i det lilla rummet. Under många år har jag jobbat bara för att bli sedd. Nu är jag väldig nära målet med stort M.

Varför tror du att du företaget gillar dig?
Jag har en hög effektivitet och ställer upp för företaget i vått o torrt. Jag kan alla delar av verksamheten.

Vad är bäst med arbetsplatsen?
Det här höga tempot. Det är spännande varje dag. Det går inte en minut utan att jag känner hur adrenalinet rusar.

Hur känns det inför den kommande varslingen?
Jag är inte orolig jag kommer få kvar.

Har du någon favoritmedarbetare?
Svårt att säga, men någon i toppen som jag jobbar nära med. Ja och så han flottiga mannen som städade här förut. Jag vill att du får med vikten av kommunikation.

Vad gör du när du inte jobbar?
Jag är inne mycket på köp säljaktioner. Annars har inte så mycket fritid. Mitt liv är work, work, work. Det är få förunnat att jobba med sitt största intresse.

Vilken är din favoritdag?

Måndag morgon. Då får vi hugga tänderna i nya upplevelse. Hands on.

Har du något tips för att få jobb här?
Visa framfötterna. Go get that bonus. Var en ja-sägare och ge allt i alla situationer. Va inte rädd för att ta på dig mycket och ge det där lilla extra.

Förutom att vara veckans medarbetare är Johan även den person som hatar sitt arbete mest.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det där lilla extra, det har du Johan. Det där lilla extra som bara du och Steve Carell har.
Jag tror på dig!

Varför inte bara styra upp med en "The Blocket Office".

Johan - michael

Trissan - Pam

Johnny - Jim

Dwight - ...Yannick?