lördag 3 januari 2009

Skansen

Idag har jag varit på Skansen. Det var svinkallt och jag drog med all säkerhet på mig köldskador. Vet ni om att de inte har apor på Skansen?

Jag: Nämen titta det där måste väl vara en liten apa?
Han: näää....
Jag: Nähä och vad är det då, då?
Han: Det är en järv.
Jag: Jaha...
Jag: Du tror inte att de kanske har en liten, liten apa nångonstans?
Han:...

Det är väl inte så himla lätt för mig o veta att apor inte gillar 7 minusgrader.

Jag: Tror du de har isbjörnar då?
Han:.....
Jag: Nej okej, det var dumt sagt, klart de inte har....

Björn då för i helvete.

Jag: Men du! Björn då? Det är ju cool!
Han: Jo, men alltså de har nog gått i ide..
Jag:....

Skansen var nästan helt tomt på djur, men det var fab ändå. Sälarna var bäst. En var sjukt fet o älskade uppmärksamhet. Som jag typ. Fast jag är inte säl, och inte sjukt fet.

(edit från Martin, "det heter inte sköld det heter köld, om du inte är en sköldpadda")

Inga kommentarer: