torsdag 29 oktober 2009

Dagens idiomatiska uttryck

Andra bullar-Snabbt genomföra en radikal förändring. Exempel: "Nu ska det bli andra bullar av!". Kan vara i positiv eller negativ mening.

Idag fick jag hem en säng och var bara jävligt nöjd med livet. Satt i soffan med fötterna på bordet och rullade tummar med ett litet Mona-Lisa leende på läpparna. Ragnhild som var på besök försökte förgäves få mig ut ur lägenheten.
-Men ska vi inte gå ut?
-Nej jag måste äta.
-Ska vi gå ut nu då?
-Det hade ju vart kul, men jag måste dusha.
-Ska vi gå o köpa nått gott då?
-Ja okej!
Hon finta mig fint.

Så går vi iväg till Hemköp. Jag köper en påse med nötter, tjoar och tjimmar, berättar när jag bjöd pappa på pistagenötter för första gången och hur han slängde in dem i munnen med skalen på och bara börja tugga helt sonika. Men innan jag vet ordet av det sitter jag plötsligt med gottepåsen inne på Pet Sounds, jag som bara skulle ut och köpa lite gott. Men i stressen över att jag inte sagt dagens idiomatiska uttryck, tar jag därför tillfället i akt med ett;
-Oj, Nu blev det andra bullar.


Sammanfattning för Lina och andra som inte orkar läsa:
Andra bullar blir det alltså när man tror man bara ska köpa lite godis men plötsligt slutar på en bar.

Inga kommentarer: