onsdag 28 oktober 2009

Jag stoppar in mörkret i ett idiomatiskt uttryck. HA

Jag har ett höstprojekt som jag känner kan komma att rädda mig från de månader jag vanligtvis hatar så mycket att jag i ren frustration skulle kunna kapa av mitt ben.

Bakgrunden är följande. Som många vet är jag en mycket god vän till talesätt eller ja, rättare sagt idiomatiska uttryck. Men sällan eller aldrig visar jag dem någon som helst respekt och de används till höger och vänster utan takt och ton, tajming eller what so ever. Som en hyllning till dessa orättvist behandlade vänner kommer höstdagarna att förgyllas med "Dagens idiomatiska uttryck".

Jag kör uppfrån och ner på listan med några få undantag (typ de tråkigaste som "aldrig i livet") och skriver resultatet här.

Första dagen skapade grov förvirring hos en fysiska vän som svarade på mitt sms med "försöker du provocera fram ett svar hos mig så du får använda dagen uttryck eller menar du på riktigt".

Inga kommentarer: