lördag 29 augusti 2009

Den där gud asså

(dörrklocka)

jag: Oj hej.
gud: Hej hej, hur är läget?
Jag: Tackar som frågar. Jag ska flytta idag å jag packar och städar. Du vet, jag hatar att städa.
gud: Jo jag vet, det var därför jag tog vägarna förbi.
Jag: ?
gud: Ja det går ju ändå mycket snabbare när jag städar. Att städa din lägenhet riktigt noga skulle ta mig mjaaa...låt mig säga 5 minuter.
jag: fem minuter? O herregud för mig är det ett helt dagsarbete.
gud: magic hands du vet.
jag: jo sant, men har du inte andra saker för dig en söndag? typ vila?
gud: förlegat. Här har du en slant, se så, gå och ät nått gott du så fixar jag det här.
jag: o gud tack snälla....o du när du ändå är här..
gud: ja?
jag: förlåt att jag gick över järnvägsspåret i boxholm när jag var 14, fast jag visste att det var förbjudet.
gud: du är förlåten min dotter.

Inga kommentarer: