fredag 21 augusti 2009

Ja men herregud det vet ju alla att jag har rätt när det kommer till språk

A men i alla fall så har jag umgåtts med Martin idag och vi har musikmasturberat (läs musiknördat) på ett sätt som är så genant att jag är glad att vi inte är avlyssnade. Mitt på Södermannagatan hamnade vi dessutom i en dispyt som fick en oväntad vändning.

Patricia: Jag tänker att man kanske skulle köra lite mer Italodisco nästa gång vi spelar skivor.
Martin: Va hur säger du???? Alltså man säger Italodisco.
Patricia (jag): Eh nej, jag säger Italodisco
Martin: Amen du är ju dum i huvet.

Sen dog jag lite och slöt fred genom att föreslå inköp av godis. Då kom dödsstöten..

Jag: Å nej de stänger affären.
Martin: eeeellller....
Martin: Snälla kan vi inte få komma in en snabbis och köpa godis bara, snälla.
Affärssnubben: Nej tyvärr vi stänger.
Jag: Fan duuu, nu kommer vi ta livet av oss....
Affärssnubben: ja jag ber om ursäkt.

Sen köpte vi snask på 7/11 som var 100 år gammalt och snuskade ihop en electrolista på Spotify i ett par timmar till en yngling som ska skolas in. Lite av en våt dröm för oss . Ja så roliga är vi en fredag.

Inga kommentarer: