måndag 8 oktober 2007

Fit For Fight

Jag ska köpa träningskort i morgon. Jag kommer både kunna simma o gympa. Jag ska simma länge, länge tills mina händer förvandlats till små, små russin och mitt hår blivit grönt. Sist jag var där var det med Carro. Vi ville äventyrsbada, det var lördag o männen hade satt på sig finbadbyxorna o hängde vid relingen för att spana.

Några saker grämer jag mig lite inför. Jag får gåshud vid bara tanken på att behöva gå på det blöta golvet som är i omklädningsrummet och i duschen Fatta vad många stora, feta fötter med vårtor som glidit fram där. Fy. Jag tycker inte heller det är asgött att mötas av tusentals pensionärskön i omklädningsrummet, men vad ska man göra?

Vi har värsta vattenrutschebanan också, den går utanför byggnaden. Tyvärr är det inte mycket till action på den. Sist jag åkte fick jag gå sista biten. Då dog lusten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vårtor för all del. Men tänk även på allt kiss, bajs, snor, mens, flens, alla plåster, sårskorpor, könshår, hudavlagringar som man gullar med i vattnet sen. Nä serri...simmhallar är inte lugna!

Patricia sa...

ja asså det är ju inte asgött, men i vattnet fins ju klorin i alla fall. På golvet har man ingen hjälp.

Anonym sa...

foppatofflor hjälper väl? Och kolorin biter inte på sårskorpor!

Patricia sa...

Nej men dom kan man äta upp.

African Sunrise sa...

jag simmar/gymmar med där. kanske ses i det ÄCKLIGA universum som råder där inne