onsdag 17 oktober 2007

Ack dessa minnen.

Åh. Det är helt fantastiskt att spatsera ned för memory lane. Jag har en trälåda jag gjorde på slöjden. När man öppnar den står det NKOTB på insidan av locket. I lådan sammlade jag alla saker som var hemliga eller viktiga när jag var ung. Icq konversationer, utklippta bilder, brev, bästa vänner böcker, horoskop och kondomer. Kondomerna brukade man byta med varandra. Det var som dåtidens pokemon kort. Var det samma i hela sverige?

Här är de 6 bästa dyrgripparna jag hittade när jag nyss kollade i lådan:

1. "Vad var det jag läste 1" En skolbok från 93 som tillhörde min dåvarande pojkvän. Exempel på frågor från boken, kan en smör-gås flyga? vattnar man blommor med mjölk?. På frågan kan man sova i en säng har han svarat nej, suddat o ändrat till ja. Lurigt.

2. En hatlista från 93.

3. En kola jag fick på ett minidisco från en av "värstingarna" o aldrig vågade äta för jag trodde den var förgiftad. Den är helt konserverad nu.

4. Dagbok från 91. "Hej kära dagbok. Jag har fått nya idoler som hetter NEW KIDS ON THE BLOCK. bom är döbra och söta och dansar jättebra. i dag ska jag på marken med marina. På marken ska jag köpa new kids on the block saker. Hej då kära dagbok".

5. 3 sångtexter Jocke skrev till mig 97 när han hade en crush på mig. De är djupa och innehåller typ referenser till Titanic. Han lär ju ska vart dökär.

6. Brev från en pojkvän jag hade 93 som hette luise. Han vann alla danstävlingarna när han dansade hip hop på discona. Han och hans syster var dessutom grymma på lambada och brukade visa upp det när man var hos dem. Han flyttade till Sydamerika o jag var jätte ledsen. Efter en månad fick jag ett brev. Det här var min favoritdel.

" det är för mig ganska glad att du har lärt dig att dansa sama som jag. därför jag gillar dig och jag vte att du gillar mig " ..."en dag jag kanske återvända till dig"

Egentligen gjorde vi aldrig slut vilket innebär att vi fortfarande är ihop. Långsdistansförhållande på en ny nivå. Tycker det är ganska strongt att va ihop i 14 år utan att träffas en ända gång. Hoppet är det sista som dör, han kanske återvänder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja man gör så i hela sverige. byter kondomer. vi gjorde så i mantorp, o det va ju en bit bort. jag hade ganska många för att vara arabisk.

Anonym sa...

fan jag borde få läsa dessa påstådda texter. det borde ju vara preskriberingstid på sånt ju!

Caroline sa...

tillåt mig att göra en mary: hahahahahahahahahahahahahaha! jag skrattade så jag fick ont i magen! du är the best krönikör ever.