torsdag 10 januari 2008

Det fallande immunförsvaret

Jag har varit och köpt upp halva apoteket.

Hon: Den är ju lite speciellt den här. Vi ska se här, man får inte ha högt blodtryck, vara känslig mot XXX eller XXX, man får inte amma, man får inte haft det här och inte det här.
Jag: Nä, men då är jag perfekta kandidaten.
Hon: Och så är det viktigt att inte använda det mer än 10 dagar i rad.
Jag:…….. ah...just det....
(snabb som en vessla märker hon tvekan i rösten o kollar upp)
Jag: Ja, jag har ju blivit fast förut.
Hon: Ja då vet du ju hur det är.
Jag: mm…jag kunde inte sluta. Varje kväll sa jag ”bara en sista gång, bara i kväll” o så höll det på varje kväll.
Hon: ja, så fortsätter man och fortsätter.
Jag: mmm

Hon verkade ändå hysa tro på att jag är mogen nog att hantera nässprej igen. Jag köpte nässprejens Ferrari. Dyr som satan. Eftersom jag vart hooked kan jag inte ha vilken billig skit som helst.

Men vadå ett sprut i vare näsanborre, jag tar två. Hur farligt kan det va.

Inga kommentarer: