fredag 11 januari 2008

Memory Lane

Förra gången jag var med i Corren var för tio år sedan. Vi var 16 och spelade i ett tjejband. Jag spelade bas, men lärde mig aldrig sjunga och spela samtidigt. Särskilda problem hade jag med Foo Fighters-Monkey Wrench. Stället vi spelade på skulle läggas ned och ett reportage gjordes med oss som spelade där. Citat som "Låttexterna måste inte handla om något särskilt. Det räcker med snygga ord" har blivit något av en klassiker.

Ett annat tjejband spelade i samma lokaler, det gillade vi inte. De hade Robynfrilla, skitsnygga "fruit of the loom" tröjor och körde "min ponny" i punkversion. Vi va döavundsjuka.

...och ja, den blonda är Lina.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja det är inget jag är stolt över. Namnet på låten jag skrev tar jag emd mig i graven!

Patricia sa...

Jag vet ju iof vad låten handlar om. det har du ju sagt. Berätta om byxorna i den andra låten!