måndag 20 juli 2009

Bättre fly än illa fäkta

Idag är andra gången jag får fly mitt hem.

Först gången var jag 20 år, panda och bodde i Oslo. En i kollektivet var en medelålders man som cykla som en jävla tok genom varenda land i hela världen, men det är egentligen inte särskilt relevant för historien. Relevanta är dock de två bröder som en kväll gick tokamok på mig o Sassa. Den ena var så superhotfull att hans brorsa fick gå imellan oss och den knytnäve som hängde i luften. I rädsla tog jag min säng och resväska och bar den till andra sidan stan, hem till Sassa, klockan 12 på natten.

Denna gång blev jag istället superrädd för min granne, packade min dator och en väska med kläder. Viskade till sassa i telefon "okej, nu kommer det kritiska momentet, nu måste jag utanför dörren", låste min dörr på rekordsnabba 1,5 sekunder och sprang 10 meter runt hörnet.

Sassa hem verka alltid som en bunker i krigstider.

Inga kommentarer: