onsdag 1 juli 2009

Isbjörn saves my day innded

Igår träffade jag en isbjörn (full mundering inklusive nyllet) på götgatan. Han pratade som Tjuren Ferdinans mamma.

Han: Det är inte kul för oss, det har blivit så varmt för oss där uppe.
Jag: Ja jag förstå det. ha ha ha ha
Han: Ja, och det måste stoppas nu.
Jag: ha ha ha ha ha ha
Han: ameh du tar inte mig på allvar!
Jag: ha ha ha ha eh nej....
Han: Men det är viktigt!
Jag: Ja men jag är vegetarian. Det är mitt bästa drag ever. Jag liksom hjälper miljön, jag räddar djur OCH motverkar svälten. Jag har dragit mitt strå till stacken. Kommer undan med allt.
Han: Men det hjälper inte oss.
Jag HA ha ha ha....
Han: men du...
Jag: hahahha asså jag dööööör. Asså du ser så jävla ledsen ut.
Han: nä, DU ser läskig ut!
Jag: Jag sa iochförsig inte att du såg läskig thank you very mutch, utan ledsen.
Han: Men inga människor lyssnar, alla bara går förbi.
Jag: Ha hahahahahaha
(typ här kan han inte hålla sig för skratt längre)
Jag: Nä nu ska vi in här (brunogallerian)
Han (skriker efter oss): JAHA STÖD OLJEINDUSTRIN GÖR DET!
Jag: ????? (longshot! men hey det lät ju bra)

Vi vänder oss om och då sitter han på trottoarkanten och ojar sig med händerna i huvudet.

Vad gör isbjärnen nu? Har han dött? Det är med global uppvärmning är verkligen inget skämt. Jag vill bli hans buddy.

Inga kommentarer: