torsdag 9 juli 2009

kändisspotting

Jag träffade Tobbe Trollkarl idag. Han handlade på ICA, den på Karlavägen där alla kändisar ränner runt som att det vore ett jävligt hippt ställe. Ja sa "Tobbeeee Trollkarl! Trolla bort mig i en vecka", men min önskan ignorerades som fan-trams. Han fortsatte bara tala i telefon och avslutade med ett "Tack som fan".



Själv har jag väldigt liten erfarenhet av"tack som fan", en gång om tvång gills. Platsen var Pub Anchor, jag gick upp och sjöng Holes-Malibu utan att ens kunna den. Rakt upp och ner, med för få öl under västen o stel som en pinne. När det var över var det typ kutym att säga tack som fan, så jag sa det, utan att vara det minsta spexig "Tack som fan" sa jag och gick av scen. Jag dog lite när jag sa det, av skam. Ett lågvattenmärke i mitt liv. Tackar som frågar.

Inga kommentarer: