tisdag 14 juli 2009

Gratis är gott del 2.

Från redaktionen, till tryckeriet, körd med postbil, instucken genom min brevlådan, fram till min hand, har ingen mindre än Allers hittat. Bjöd jag dig ens? Nej det gjorde jag inte.

Vid första mötet med Allers fnös jag, sköt undan tidningen med foten. Men, Allers gav sig inte, jobbade för att vinna min gunst, lade sig pladask framför mina fötter vecka efter vecka. Trånade med sina inbjudande rubriker,
BÄST JUST NU, BAKA MED HALLLON
LÄSARNA BERÄTTAR: JAG SA IFRÅN-DÅ BLEV SVÄRMOR MARTYR...,
48 KORSORD OCH SUDOKU.
LÄSARNAS BÄSTA TIPS FÖR EN FIN TRÄDGÅRD!
Och trägen vinner. För grattis är ju så jävla gott vare sig det är en vandrande pinne, ett Jenka eller en tanttidning. Jag har lurat systemet och får nått gratis som egentligen kostar.

Tar således Allers till mig och trots vår ålderskillnad hittar vi ibland till varandra.

Favoriten so far är insändare "Hur ska jag våga lämna mamma", om en 42åring som inte vågar flytta hemifrån.

Ja men tack Allers, Tack.

Inga kommentarer: