måndag 6 augusti 2007

Jag och Stockholm i återförening

Jag och Stockholm har hittat tillbaka till varandra. Vi är nykära och inget kan komma emellan oss nu, helgen har varit bäst.

I lördags spelade Carro skivor på Debaser. När jag entrade lokalen spelade hon en låt med gamla bandet. Några idiekids startade dansgolvet för kvällen, och jag blev typ generad. Haja, konstigt att se folk dansa helt seriöst till ens musik. Efter Debaser var det spontanfest i tunneln bredvid. Bra skit. Mer sånt.



Sen for vi till Mattias Baljfest 2007 ute på landet. Jag och Taxichaffören blev bundisar. Han berättade att han kom från ett land som låg mellan Europa och Afrika vid namn Balla balla. Mycket intressant, sa jag. Sen berättade han att man pratade med varandra genom att bara säga BallaBalla och dunka sig på bröstet som en apa, vilket han illustrerade och sammtidigt höll på att köra i in i väggrensstaketet.

Sen aslutade han med att säga att jag var för trevlig för att komma från Stockholm och scama oss på notan som tack för den fina vänskapen.



På festen bjöd Mattias på bål i balja med gräs i, och glass med kex i. Sen badade jag och körde "stå på någons axlar och bli uppskjuten" 200 gånger men fick aldrig riktigt till det. Korkat var att jag badade med kläderna på och fick låna Mattias munkjacka för jättar och citat "gå runt och se ut som en lajvare". Festen såg ut så här.

Jag drar till med värsta senapsposen.


Work it.


Alla sov utan två. En var jag. En del blev betuttade i varandra, som de här tillexempel. De skeda utan pardon.


"Riktiga cowboys kissar inte på indianernas tält" men ingen ville sova i tälten ändå.

Extremt trevlig fest. Vid11 på morgonen tog vi taxi hem, jag sa inte ett ord till taxichaffören och undvek scamning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spontan fest arangörerna hälsar!
våra namn är Rusty Rose
mio österlund
vi finns på facebook..... adda oss... och sedan har vi vår grupp som heter SvP, joina!...... kul att du gillade de.. spread the word.... Stockholms väcknings patrull är på gatorna!