torsdag 30 augusti 2007

Kvinnan som hade ett socialt liv.

Den här helgen är jag så extremt upptagen att försöka sammanstråla med mig bara skulle resulterar i kalla handen. Så här uppstyrd och planerad helg har jag inte haft sen jag föddes 8 februari 1981. Det var en söndag. Så här ser den ut, häng med nu.

Fredag. Linköping. Först till Jocke. Jag främst för att få umgås, men han främst för att jag ska lägga om en sång jag sjungit som skiten på. Vid nio slutar Lina jobba. Jag drar dit. Hon har ingen snubbe hemma så jag ska sova där, spela Wii, käka, skvallra och kanske ut och ta en sup.

Lördag. På dagen blir det fika med Lina och kolla på fula människor. Det skulle självklart vart mer inspirerande att se snygga människor, men man får ta seden dit man kommer och vi kommer befinna oss i Linköping. Sen blir det till att byta om till festskruden och åka på kalas för att fira bror. Jag har planerat en döfin present. När jag skärper till mig är jag nog bästa systern ever.

Söndag. På söndag ska vi repa med bandet. Bandet som för övrigt ska ha nån slags turné på gång i tyskland. Jag kommer missa Editors för då är vi i Dresden och när The National spelar är vi i en annan tysk ort, men asså det känns som att det är värt det.

Det är mycket nu.

Föresten måste ett av Sveriges mest underskattade band ändå vara The Radio Dept. En av deras låtar kan komma få vara med på mitt höstsoundtrack. Visualisera detta. Vi snackar höstpromenad. Det är soligt ute, men kylan biter ändå lite i kinderna. Det kanske är 7 plus. Det är perfekt att ha halsduk men för varmt att ha en ful tjock vinterjacka. Gula och röda löv täcker marken och i lurarna spelas högt...just det.. Tell. Lätt det funkar.

Inga kommentarer: