onsdag 2 september 2009

Detta kanske blir mina sista ord.

När man bor hos Caroline får man passa sig, hålla tungan rätt i mun om man säger. Hon säger det aldrig verbalt men hennes ögon väser "passa dig" när man gjort otyg. Senast skedde det igår kväll när jag råkade tappa en bit minichokladboll på golvet. Hennes ögon svartnade som ögonen på en vansinnig kvinna.

-Du spiller inte på golvet eller i min soffa, STOPPA in HELA i munnen, fräste hon i sann American Psyco anda.

Jag tittade på henne och sökte förtvivlat efter ett tecken på att hon skojade, men valde till slut att inte ta några risker.

-nä, nä, svarade jag och stoppade in hela chokladbollen i munnen.

Obehagligt kan sammanfatta händelsen.

Jag är på min vakt, man vill ju inte gärna vakna upp styckad i 6 perfekt snittade delar.

Inga kommentarer: