fredag 11 september 2009

SVINISPANIK

På jobbet härjar alla sjukdomar som finns i hela världen. Ja det är säkert. Vi är ett zoo av sjukdomar skulle man kunna säga. Det är Maginfluensa, Svininfluensa, Förkylning, Pest, Kallbrand, Skörbjugg. Nämn det, vi har det.

Själv har jag blivit satt i karantän på grund av en ynka förkylning. Råkar dörren va öppen tar de tröjan över handen och stänger den. Vill de mig nånting pratar de genom glasrutan. Går jag ut för att hämta te går de omvägar för att slippa möta mig.

Idag låg ett hänglås stort som Östersjön på konferansbordet.
-Oj, vad är det här, skrattade jag lite nervös.
Men till svar fick jag bara ett tyst mumlande jag inte kunde tolka.

Det hela får mig att tänka på Will Smiths "I am legend" och de där zoombieliknande varelserna som Will låter ha inspärrade i bur. Otrevligt o bli zoombie på äldre dar.

Mina medarbetare måste sluta kolla på så mycket film.

Inga kommentarer: