torsdag 13 december 2007

Lucia

En gång ställde jag upp som luciakandidat i Mjölby. Jag gick på gymnasiet, lyssnade på placebo, försökte vara panda och hade en för kort lugg som jag klippt själv. Det hela var en mycket underlig historia. Tjejen som sedan vann var av typen som spotta och svor och hade pojkvän i fängelse. Jag tror han tvinga hela fängelse att rösta på henne för vanligtvis brukade den tjej som var med i ridklubb eller pingskyrka vinna. Jag var inte med i nått förutom Broder Daniels fanclub kanske. Med andra ord var chanslös.

Fotot från den här tiden sitter fortfarande ovanför tv'n i källare. Jag ser malplacerad ut och ler som jag vill fly fältet. När jag dejtade David för ett par år sedan brukade han alltid skratta åt kortet. Han tyckte det kändes som ett oväntat drag av mig. Det var det ju, men han slår mig ändå på fingrarna där. För det måste väl ändå anses som ett mer oväntat drag när en 26årig man bestämmer sig för att snatta ost och krydder från ICA på regelbunden basis?

5 kommentarer:

Anonym sa...

men jag trodde på dig redan då, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Men fan va den luggen var malplacerad!!

Patricia sa...

Luggen var go. Jag klippte den dagen innan fotot togs, men den blev aldrig rak och jag klipte o klippte. När jag var klar var den fortfarande sned och extremt kort.

Anonym sa...

Jag skulle lätt betala en tia för att få se den bilden, Patricia.

Tack för din underbart fina kommentar i min blogg!

Patricia sa...

Ha Ha. Jag borde scanna in den. Tåls att tänka på.

Anonym sa...

hade jag vetat detta hade jag ringt hela blatte-släkten o bett dom röstat på dig. då hade du vunnit garanterat.