söndag 2 december 2007

Namnbyte?

Vad tycker ni om ett efternamnsbyte? Johansson är inte så himla kul, det är trist och identitetslöst. Hela högskoleltiden var jag inne på Winter, för det klingade så glamoröst med Patricia Winter, men så dök hon Karin upp och det skulle kännas konstigt att byta.Typ som att byta till Häggkvist, Glenmark eller De La Cour. I alla fall så heter min mors sida Wågh . Min bror har redan bytt. Det ser snyggt ut, men jag vet inte om jag tycker det låter gött i örat med Patricia Wågh . Smaka på det.... Patricia Wågh ..vad tycker ni? Och vad associerar man en Patricia Wågh med?

Olika stavningar släkten har på efternamnet:


Wågh
Wååg
Vågh

Caroline Bauml och Patricia Wågh/Vågh/Wååg?

3 kommentarer:

Caroline sa...

just det winter var det du funderade på tidigare! jag tycker om wågh asmycket men hade för mig att jag inte gjorde det förut, men det var ju winter jag tänkte på då... patricia winter är lite för mycket på nåt sätt liksom, som ett dragname eller stripper name. patricia wågh däremot, hon är cool och vacker och man bråkar inte med henne. bråkar med henne gör man förresten i så fall bara av avundsjuka, man vill helst av allt vara patricia wågh själv. oh jag tror jag är lite kär i patricia wågh.

(om du missade förresten gillar jag wågh-stavningen bäst)

Anonym sa...

Wååg röstar jag för.

Anonym sa...

Oj vilken fantastisk bild, med ugglan och allt! Vem har tagit den?