torsdag 20 september 2007

Åh, Ericsson ni är ju goa

Jag skrattade gott när jag blev förmedlad den här informationen igår. Jag blir glad av bara tanken att det finns nån skojig snubbe som programmerat det här.

T9 på mobilen har som de flesta märkt inte de mest grundläggande orden. Själv har jag tillexempel fått lägga in ord som bakfull, avtänd, gängbråk, härligt, sammanstråla, spatsera, spy och tjafsa. De har istället har valt att utnyttja kapaciteten på följande sätt.

38223534882, 634374672, 87477352687, 74576372374526 och 629478727537464

Jag skulle kunna skriva ut orden, men det är mer snopet att göra det själv. Extremt kul i vilket fall. Nu känner jag att det är min plikt att använda dem när de jobbat så hårt med att lägga in dem.

Jag googlade o det verkar som jag är den sista på jorden som hört det här, men ändå. Så hittade jag en krönika som Alex Shulman skrivit om det. Jag är verkligen inget fan av denna man, o det är baserat utan något som helst grund, men den här var riktigt rolig. Brukar han va så rolig? Jag kanske skulle ge han en chans?

2 kommentarer:

Shimi sa...

Han är roligare än så idag. Jag tror att du skulle gilla hans blogg. Ge mannen en chans!

Patricia sa...

Asså..hur kan jag ha missat. han är ju rolig!! riktigt rolig!