torsdag 20 september 2007

Hej gud, skona mitt hår

I dag är det projekt rädda Patricias hårsvall som gäller. Jag ska köpa upp hela apotekets lager. Jag googlade upp sjukdomen Alopecia. Då tappar man hår fläckvis eller allt. 100 000 har den i Sverige. 60% får den innan de är 20 år. Jag gjorde lite uträkningar och det är 0.4% chans att jag är drabbad. Så det känns som jag kan utgå från att det inte är den som kommit o knacka på dörrn. Folk som ammar brukar också tydligen tappa hår men unge har jag inte heller. Så här efter att ha sett Brittan, o inte ens hon med hennes resurser kan få tag i en okej peruk känns flint väldigt skrämmande. Jag ska ge min kropp ska en vitaminchock aldrig beskådad.

I låg och mellanstadiet var jag aspopulär, härskade hela Blåklintsskolan. Sen klippte jag av håret till typ mellan hakan o axeln och om man säger så här, det var ingen som fråga chans på mig det året. Jag blev o andra sidan mycket ödmjuk o trevlig. Men den läxan är lärd nu.

Slutsatsen är att jag inte kan ha kort/ inget hår!

KÄMPA HÅRET!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg upp en bild som visar hur du såg ut när du var populär.

Patricia sa...

Ja, det skulle jag kunna göra, men jag har inte scanner...men jag ska styra upp, men det kan ta lite tid.