tisdag 18 september 2007

repeat är en bra knapp

Jag får nya låtar av Kate Nash som favoriter hela tiden. Först gillade jag henne inte alls och struntade totalt i konserten på Accelerator. Sen efter att haft skivan i besittning gillar jag typ allt. Nu gillar jag Nicest Thing dömycket, den är så jävla söt. Men genom veckan har jag även haft Mouthwash, Birds, Shit Song och Foundations som favvolåtar. Lyssna på skivan minst 4 gånger innan ni bestämmer er.

Vad jag lärt mig av detta är att lyssna på Martin. Det var liksom samma visa med Maps. Han sa på accelerator att jag skulle älska det, jag lyssna o ba näää det va inte kul du. O sen glömmer jag det o lyssnar på det senare o ba shit man bra grejer. Han vet bättre vad jag gillar än jag själv gör.

Tänkte på en grej. Jag är typ världens sämsta musiklyssnare. En artist kanske jobbar 2-3 år med ett album och lägger ner hela sin själ. Så kommer jag, köper den o lyssna sönder den på en vecka. O jag överdriver inte. En del Kate Nash låtar har jag lyssnat på kanske 50 gånger på några dagar. Det måste ju kännas jävligt otacksamt som artist. Men vad ska jag göra. Jag gör ju likadant med allt. Men det är ju inte direkt så att potatisodlaren tycker jag behandlar hans potatis respektlöst för att jag äter bakad potatis 1månad i rad.

Inga kommentarer: