måndag 24 september 2007

Ny favvoserie

Jag har inte sovit i natt, men jag har haft det roligt i min ensamhet. Som det inte vore underhållande nog med mitt egna sällskap har jag läste alla Schulman's kröniker, o jag fattar inte varför jag inte fattade att jag borde läst dem innan jag körde min negligering, men framför allt fattar jag inte att alla andra fattar att det är bra. Folk brukar inte fatta. I alla fall skrattade jag gott.

Så fick jag tips om serien Californication, inte att förväxlas med låten komponerad av kanske världens vidrigaste band vars namn jag inte ens tänker tänka. I alla fall är snubben från Arkiv X med, vilket gjorde mig lite skeptisk. Man vill ju inte väcka den björns som sover. Vi fick vår beskärda del av alience under 90-talet. Så börjar jag i alla fall kolla på ett avsnitt, och inom loppet av 2,5 timmar har jag kollat igenom all 5. Jag är fast. Nu vill jag också köpa en hund som heter Cat stevens. ArkivX snubbens karaktär är grym. Han är lite gubbsjuk slusk, men jag är ändå tokig i han för han är slusk med ryggrad och så sköter han saker o ting snyggt och värdigt. Han är så himla mycket man i serien. Ni vet som försvarar sin kvinnan så där primitivt o karakarigt. mmm. I den här scenen smälte jag lite.

min plot av historien.
Hank är på dejt med en donna. Donnan berättar att hon dejtat en man sedan 5 år tillbaka som samtidigt varit gift. Den gifta mannen ger henne en hund i present som hon döper cat stevens . Så när frun är borta bor donnan och hunden hos honom i huset. Frun kommer hem tidigare o när donnan ska smita ut glömmer hon Cat Stevens. Mannen den hala jävlen låtsas att det är en present till sin fru. När hon berättar allt detta för Hank, bara reser han sig karigt upp från bordet med ett "Du ska få tillbaka Cat Stevens".

Jag är så lätt haha. Hittade klipp från när han snor hunden i alla fall.



Varje avsnitt är 30 minuter och jag skrattade i snitt kanske 2,5 gånger per avsnitt. Tänk på att jag ändå var själv, det är inte så roligt att skratta i tomt rum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns sex avsnitt. Du har ett kvar att avnjuta.

Patricia sa...

Ja, eller nej. Jag kunde nämligen inte se första avsnittet. O det känns ju så där spännande att se nu liksom.