fredag 20 juli 2007

men hörru, jag jag gillar ju dig Kalmar.

Ibland saknar jag Kalmar. Min lilla lägenhet på nedersta plan, top model och skvaller med Robin, underliga efterfester, dans på spikgatan till Italodisco, fullkornspizza, att sitta vid havet tills solen gått upp, gångaavståndet till Martin, Shima, Bungan, Ragnhild, Caroline och Marie. Andra saker saknar jag mindre.

Största milstolpen under min Kalmartid var när
Caroline hade blivit årets student och vi skulle fira med pampa och ståt. Allt var frid och fröjd. Vi hängde vid slottet i vanlig ordning och började prata med några gossar som stationerat sig vid samma plats. Vi besluta oss för att följa med dessa till en fest, jag på en cykel, carro på en annan. Inga konstigheter. Helt plötsligt är de borta, och fem minuter senare får jag samtalet "eh caroline har tagit taxi till akuten, hon vurpade med cykeln". Så jag fick ta min bag in box och bege sig till akuten. Redan i korridoren hör jag hur nån fnissar. Jag följer fnisset, och där ligger hon på en brits, trasig men ack så glad. Jag tog hundra "stolt mamma kort" och gjorde dokumentärfilmer om händelsen så att den aldrig skulle förglömmas.

Egentligen är inte storyn slut där,till ära för kvällen tog jag mig i kragen och sa ifrån till en vuxen som till på köpet var auktoritär för första gången i mitt liv. Hon var undersköterska och en mara, men det är en annan historia.


1 kommentar:

Caroline sa...

javisst fortfarande lika roligt! "amen guh va hon ser ut" hahaha