söndag 22 juli 2007

Mjölby strikes back

Igår hade jag storhetsvansinne , det var helt fantastiskt. Jag var så upp i varv att jag inte visst vart jag skulle ta vägen. Jag ringde Sassa och berättade om mina stora planer. Snopet blev det när SASSA säger åt mig att lugna ner mig . Jag försökte, men det var näst intill omöjligt. I går hade jag kunnat ta över världen, varvat internet, skapat världsfred, blivit helgonförklarad,
you name it. Allt.

För att komma ner lite i varv tog jag ett varv runt Mjölet. Alltså My god , jag kommer inte gå utanför dörren på en vecka nu. Jag fick snitsla mig fram genom alla människor med kartor, det var helt galet. En del var så gamla att anhöriga fick bogsera dem fram, andra så unga att de knappt hunnit ta sig ut ur könet. Det bara kokar om Mjölby. Staden är i extas. Haja att typ 25000 ska komma hit. Go home , det är inte ens roligt.

Roligast var ändå när jag var inne på slutspurten och kommer till matbutiken. De har satt upp deltagarländernas flagor som ett välkomnande. Ett land var dock mindre välkomna än de andra. Eftersom vi är så satans radikala i Mjölby så hade vi försökt sätta fyr på Amerikas flagga. Istället för 50 sjtärnor, fanns det nu bara 30. Det röd och vitrandiga var sotigt och slutet av flagan fanns det nu bara strimmlor av (se bilden). Mjölby gjorde ett statement. Typ, nu sätter vi ner foten, visar dem vart skåpet ska stå. Gulligt. Förstår ni ens vilket liv det kommer bli när Amerikanarna anländer. De kommer ringa kortnumret till Bush och innan vi hunnit blinka kommer Mjölby ha förvandlats till en ända stor parkeringsplats och närliggande städer/byar kommer förvandlats till Disneyland Nordic. Men vad då, vi fick ju arrangera O-ringen i alla fall.

När jag kom hem hade min exaltering försvunnit lite och jag kom inte ihåg hur det var jag skulle erövra världen så jag somna. Klockan var 21.00.

Gårdagens låt var: White Rose Movement-Cruella. Jag lyssnade bara på den kanske 15 gånger Ja, det är en youngsterlåt men vad ska jag göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

P: när vi blir framgångsrika så är det inte kul för nån längre!

S: ok

Anonym sa...

hahah inte ute ur könet än!! hahaha. meeer..jag skrattar som vanligt.