måndag 30 juli 2007

Musiktips.

Att fråga någon efter musiktips på bloggen ger ungefär lika mycket resultat som att be folk komma närmare scen på en spelning. Attdet ska till en liten portugis som sitter i sin hydda i Budapest med bredbandsuppkoppling för att tipsa om bra band.

Jag tänker dela med mig lite av det jag fick.

The Morning After Girl-Hidden Spaces. Bra låt, resten inte så bra.

The national-Mistaken For Strangers. Jag tror jag kommer börja gilla dem massor.

Jag fastnade mest för Helios. Amerikanare som gör skivor som låter som soundtracks till filmer. Det är långsamma, sköra, långa låtar. Oftast utan sång. Helt sjukt fint. Särskilt "Bless this Morning Year". Jag vill somna till Helios vare natt i resten av mitt liv.

Varsågoda

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag läser, o jag skriver inlägg.

Anonym sa...

Bless This Morning Year